Ten system nie jest przeznaczony do obsługi reklamacji handlowych, które są obsługiwane w specjalnych odrębnych kanałach zgodnie z obowiązującymi przepisami.
BNP Paribas Group zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania przepisów, oraz egzekwowania zasad określonych w Kodeksie Postępowania Grupy.
Za system zgłaszania naruszeń w BNP Paribas odpowiada dział ds. etyki zawodowej (Professional Ethics) w ramach pionu zgodności z przepisami (Compliance).
System zgłaszania nieprawidłowości dostępny na tej stronie umożliwia zgłaszanie informacji o przestępstwach lub wykroczeniach, zagrożeniach lub naruszeniach interesu publicznego, a także zgłaszanie naruszeń lub prób ukrycia naruszeń obowiązującego i wiążącego prawa (przepisów, regulacji itp.) lub naruszeń Kodeksu Postępowania Grupy.
Zgłoszenia naruszeń są rozpatrywane przez niezależnych ekspertów (tzw. Referentów) w sposób poufny i zgodny z obowiązującymi przepisami.
Sygnaliści (zgłaszający) mają zapewnioną ochronę przed działaniami odwetowymi, przewidzianą w procedurze Grupy BNP Paribas oraz w regulaminie zgłoszeń wewnętrznych w BNP Paribas Faktoring Sp. z o.o.
Każde nadużycie systemu zgłaszania nieprawidłowości może narazić osobę dokonującą zgłoszenia na sankcje dyscyplinarne lub postępowanie karne.
BNP Paribas Faktoring zbiera i przetwarza Twoje dane osobowe w związku z przyjmowaniem i procesowaniem Twojego zgłoszenia. Więcej informacji o tym, w jaki sposób chronimy Twoje dane znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Kiedy uznasz, że nastąpiło naruszenie prawa lub Kodeksu Postępowania BNP Paribas, bądź w przypadku zagrożenia dla, lub naruszenia interesu publicznego.
Jeśli jesteś zewnętrzną osobą trzecią, skorzystaj z formularza dostępnego na tej stronie. Jeśli jesteś pracownikiem (wewnętrznym lub zewnętrznym), możesz również skorzystać z dostępnych kanałów komunikacji wskazanych na stronie AWATAR.
Tak, zgłoszenie może być anonimowe, chyba że jest to prawnie zabronione. Zalecamy jednak podanie swoich danych kontaktowych, co umożliwi Referentowi kontakt z Tobą.
Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymasz potwierdzenie jego otrzymania. Następnie poinformujemy Cię o postępach w procesie rozpatrywania Twojego zgłoszenia, oraz o wynikach postępowania wyjaśniającego.
Tak, Referenci są przeszkoleni w zakresie poufnej obsługi zgłoszeń o nieprawidłowościach i podejmują odpowiednie działania w tym celu.
Formularz z wykorzystaniem LINII ETYCZNEJ BNP PARIBAS: EthicsPoint - BNP Paribas Group